top of page

Campinguri

Cand a fost ultima data cand ai stat la cort? Recunosc ca eu n-am prea stat decat la mare.

Dar de cand am plecat in excursie cu mobra, am tot stat in campinguri. Si sunt bucuroasa ca am fost nevoita sa fac asta.

Te gandesti ca campingul e o bucata de pamant ingradita, unde iti pui cortul si daca esti norocos si ai ales unul mai acatarii, o sa ai si apa calda la dus. Nu. Astea sunt campingurile din Romania.

Campingurile pe care le-am vizitat eu, sunt diferite, fiecare cu farmecul lui, dar toate au un minim de confort necesar.

Spre exemplu, acum sunt intr-unul, in sudul Portugaliei, aproape de malul oceanului. E cel mai mare pe care l-am vazut si foarte aglomerat. E ca un mic oras. Are restaurant, snackbar, supermarket, biblioteca, sala de televizor, biliard, piscina, wifi si astea pe langa utilitatile standard pe care le au toate (toalete, dusuri, chiuvete de spalat vasele, chiuvete pentru spalat rufele si masini de spalat). Ai vazut vreun camping in Romania sa aiba chiveta de spalat vase? Se descurca fiecare cu un bidon, un lighean, cum poate. Dar gata cu denigrat conditiile din ro, ca nici romanii nu-s mari mergatori-cu-cortul.

Aici in camping, au si program artistic in serile de weekend, si cum azi e sambata, ne canta si incanta un nene cu ceva slagare portugheze. M-a acompaniat vocea lui si cat am facut dus, si cat mi-am spalat cateva tricouri (deh, am gentile mici si spatiu limitat). Tie cand ti-a cantat cineva, live in sufragerie, in timp ce spalai rufele?

E o atmosfera tare draguta, copiii sunt animati, se joaca sau se plimba cu bicicletele. Adultii, fie stau si asculta concertul, fie se plimba, fie stau in jurul mesei si povestesc. Sunt si doamne care trebaluiesc cu ultimele pregatiri inainte de culcare. E ca in poezia aia care imi placea mie mult cand eram mica: Un copac cu pasarele (Otilia Cazimir).

Eu stau langa cort si ma uit la stele printre crengile copacului de deasupra mea. Sunt vesela si nu stiu de ce. Imi face placere sa fiu aici. Desi cand am ajuns am fost un pic sceptica (prea multi oameni). Singurul dezavantaj e ca miros a spray de tantari.

Dar sa iti mai zic si de altele.

Tot in Portugalia am stat intr-un camping intr-o zona muntoasa. Ala e cel mai luxos camping pe care l-am vazut. Pentru 8 eur cat am dat (1 pers, un cort mic si mobra) am avut acces la dusuri cu apa calda ( o sa intelegi de ce mentionez asta cand o sa iti povestesc despre campingul din Italia), cladire separata pentru spalatoare, bai cu senzori de prezenta, dusuri cu separeu si bancuta sa iti lasi hainele, piscina, restaurant, wifi etc. Campingul are 2 ani si cladirile arata absolut impecabil. Erau doar cateva corturi acolo, nu prea inteleg de ce. Dar din cate observ, aglomerate sunt cele de la mare.

Altul, a fost in Andorra. In varf de munte. Ascuns discret dupa un gard verde inalt, destul de aproape de centrul orasului (in fine, acolo totul e aproape de centru pentru ca e foarte mic orasul). Micut si dichisit, cu iarba verde si multe flori, si fragi pe margine (au avut fragi, acum nu mai au. Am curatat tot, imediat ce i-am vazut). Toate conditiile necesare, puse la dispozitie intr-un mod simplu si decent. Aici mi-am dat seama, uitandu-ma la oamenii veniti, ca fiecare isi cara cu el in calatorie, putinul strict necesar si un pic din hobbyuri, cu ce are: cu caravana, cu microbusul, cu van-ul sau cu motocicleta (in cazul meu). Era o familie cu sugar, 2 biciclete si carucior, toate astea intr-un van cu loc de dormit deasupra. Deci nu conteaza cum si cu ce, atat timp cat vrei. Pe oamenii astia nu o sa ii auzi cautand scuze. Uitandu-ma in jur, mi-am dat seama ca aveam cu totii ceva in comun: dorinta si placerea de a umbla brambura.

Acum sa revin si la campingul din Italia. Nu l-am cautat foarte mult, pentru ca era momentul acela in care mi-am dat seama ca sunt prea obosita sa continui. Campingul era decent si curat, dar totul era pe bani. Si wi-fi-ul si dusul cald (si ala, temporizat) cu fise. M-am simtit ca masina la spalatoriile de la benzinarii. Puteai, in schimb, face dus cu apa rece, la discretie, ca la aia nu te contoriza nimeni. Nu prea mi-a placut campingul asta. De fapt, cred ca nu mi-au placut campingurile care nu aveau wi-fi gratuit :). Cu o exceptie, un camping in sudul Spaniei, pe malul marii. Dar aluia i-as fi iertat orice, pentru ca era in buza apei si am adormit cu valurile in urechi si mirosul marii in nari.

bottom of page